Život bez auta si porotkyně ankety AUTO MÉHO SRDCE téměř nedokáží představit. O své životní „jízdě“ by mohly dlouze vyprávět. Tak jako mnoho žen, pravidelně usedají za volant a tráví v autě mnoho času. Seznamte se s naší patnácti člennou porotou, složenou
z novinářek, manažerek a osobností, které mají k autům blízko. Jaké je nejlepší auto z ženského úhlu pohledu? O tom letos rozhodnou právě tyto inspirativní ženy a zkušené řidičky:
„Auto pro mě znamená obrovský vynález, který změnil svět. A v osmnácti letech taky můj život.
V autě je pro mě nejdůležitější všechno, co je potřeba k tomu, aby jelo. No a taky příjemný
a bezpečný pocit z jízdy.
Jaká jsem řidička? Muži říkají, že dobrá. 🙂 Tak to asi bude pravda, ale abych to nezakřikla…“
„Auto pro mě znamená tři věci: úsporu času, velký batoh, kam nacpu všechno, co přes den potřebuju na svých schůzkách a při práci, a relax. Když jsem totiž sama v autě, mám kolem sebe bublinu, do které může jen ten, koho tam pustím. A to občas při své kontaktní práci potřebuju.
Od auta vyžaduji pohodlí, spolehlivost a kvalitu, abych se v něm cítila jako doma. Nepotřebuju závodit a sekat zatáčky, taková řidička nejsem… Na auto se chci spolehnout, stejně jako na partnera ve vztahu.“
„Jsem velice obezřetná řidička. Vždy se snažím přemýšlet i za
druhé. Můj syn mě učí obrovské trpělivosti. Jen máloco mě dokáže v autě rozhodit.
Auto je pro mě zároveň takový terapeut a obrovský ventil.
Mám ráda sportovní auta. Více než výkon ocením podvozek a brzdy.
S projektem #holkazavolantem se snažím nalákat co nejvíc holek k řízení aut a to se mi daří.
Jsem ráda za anketu Auto mého srdce a ženský úhel pohledu.“
„Samochvála smrdí, ale řidička jsem dobrá. Auto pro mě znamená svobodu. Svobodu pohybu, svobodu cestování a taky objevování.
Ráda si půjčuji úplné novinky a objevuji různé nové funkce a čudlíky. Nakonec vždycky zjistím, že jsem konzervativní. Každopádně mi pod rukama prošly volanty velkých, malých, středních, silných, slabých i elektrických aut. Obecně mám ráda funkčnost: když jsou tlačítka přesně tam, kde je řidič potřebuje mít.
Svět aut a automobilového průmyslu pokrývám ve své práci už dekádu. Je to jedna z věcí, která mě opravdu baví. Ráda si povídám o automobilovém průmyslu, autech jako takových a vždycky jsou to osvěžující a zajímavé rozhovory.“
„Žijeme v době, kdy autům rozumí ženy stejně dobře jako muži. Jsou dobrými řidičkami, věnují se závodění, učí ostatní a prostřednictvím ankety o tom můžeme dát světu vědět zase o trochu více.
Auto pro mě znamená především dobrého společníka, na kterého se můžu ve všech ohledech spolehnout. Když se však dostanu za volant nějakého sportovního vozu, je to určitý pocit souznění. Jako by ten vůz měl vlastní entitu, která má duši a dokáže mi s každým sešlápnutím plynu vykouzlit úsměv na tváři.
Líbí se mi praktická auta, která mají dostatek prostoru v kufru a také chytře vyřešené odkládací prostory v kabině. Mám také ráda, když sednu do auta a nemusím složitě hledat, jak se co ovládá nebo kde najdu vypnutí Start/Stop systému. Samozřejmě jsem holka, takže dávám i na vzhled vozu a potěší mě příjemná spotřeba.“
„Obdivuji auta bez rozdílu. Od kombíku, přes SUV, až k pick-upům. Stejně tak nedělám rozdíly mezi nafťákem a autem s elektromotorem. Nezatracuji onen „všemi“ nenáviděný svět elektromobility. Většinou se bojíme toho, čemu nerozumíme, a proto je dobré se nebát, začít se vzdělávat a zkoušet nové věci včetně elektromobilů.
Ráda zkouším limity, když vím, co auto dokáže nabídnout. Zároveň jsem si plně vědoma, že je potřeba ke každému automobilu chovat respekt a pokoru. Řízením se bavím, žiju pro něj a vždy si díky němu snažím najít nové zážitky. Ať už je to jízda v těžkém terénu, okruhové ježdění nebo absolvování ecorallye, vše prožívám naplno.“
„V autě je pro mě nejdůležitější prostor, jízdní vlastnosti a pocit bezpečí. Řidičák jsem si dělala, abych měla větší svobodu pohybu a možnost přesouvat se efektivně mezi vystoupeními. Časem se z auta stal skvělý nástroj, kam lze umístit děti i půlku domácnosti.
Myslím si, že jsem dobrá řidička. Mám po rodičích dobrý orientační smysl a po mamince sklony k dokonalému zaparkování. Poslední dobou se vyžívám v ohleduplné jízdě.“
„Řídit auto je nutnost! Auto, to je nezávislost, a ty prostě musíš jet a řídit, to mi radila už před 18 lety moje kamarádka Zoja. Tehdy jsem na ni s čerstvým řidičákem v kapse koukala a neuvědomovala si, co vše mi tím sděluje. Teď už to vím. Občas nejde o panoramatickou jízdu po okresce, kde se člověk kochá krásami kolem sebe. Někdy je ta cesta pěkný tankodrom, kde o stopky a karamboly není nouze. Jako v životě.
Auto je pro mě prostředek k plnění cestovatelských snů. Nejen vítr ve vlasech a dostatečný výkon mi dávají radost z jízdy. Auto je moje velká kabelka, ve které si vezu svůj celý svět, rovnám si myšlenky, debatuji s přáteli, vozím psa a občas si stihnu na semaforu domalovat řasy.“
„Auto je můj druhý dům. Cestovní agentura, co mi zprostředkovává výlety za prací i zábavou. Je to má kancelář, ve které vyřídím, co je potřeba. Kavárna, kde si dám kafe, i zkušebna, ve které zpívám a poslouchám svoje nahrávky.
Jsem trochu nedbalá motoristka a podle toho můj vůz taky vypadá. Někdy mi ho je líto, ale vybral si mě a já jsem mu věrná.“
„Řidička jsem výborná! A umím se pochválit. Téměř bez nehod, až na pár ťukanců, a parkovat pozadu umím napoprvé.
Dost šlapu na plyn, a tak zatím moc nejezdím na spotřebu, ale spíš na výkon.
Auto je pro mě parťák do nepohody, který musí vydržet vysoké nároky. Převézt v pořádku celou rodinu a mít dost prostoru na všechny nezbytnosti, které nutně v autě potřebuji – lodičky na schůzky, deku pro psa, náhradní make-up, bedýnku na nákupy, milion kabelů atd.“
„Jezdím svižně, ale nijak výjimečně. Pořád se učím. Pokud jde o auta, pořád se nemůžu rozhodnout, jestli mám nejradši offroady, dodávky, zadohnané sporťáky nebo houpavé koráby. Každou chvíli je to jinak.
Volant občas držím jak prase kost, hudbu mám puštěnou moc nahlas, neumím meziplyn, takže mi auto při podřazení škubne, někdy předjíždím frontu a pak dělám „blbou blondýnu“. No, radši nebudu pokračovat.“
„Nemám ráda, když o sobě někdo s ledovým klidem řekne, že je dobrý řidič. Většinou totiž nemá pravdu. Jsem často opatrná až moc.
Občas až moc neopatrná a z chyb se snažím poučit. Ano, za volantem nadávám jako špaček. Někdy troubím, byť to zákon nedovoluje a jsem kolegiální.
Aut jsem řídila hodně. Opravdu hodně. Stará, nová, rozbitá i závodní. Současná nová auta jsou pro mě znamenají nejpohodlnější prostředek pro přesun z bodu A do B. Vybraná starší auta mi pak způsobují radost, tupý úsměv na tváři a někdy i lehkou husí kůži v zátylku.
Po několika letech naléhání od organizátorů ankety jsem letos na účast kývla. Přece jen každá anketa potřebuje svého tajného porotce.“
Hlasování odborné poroty proběhne ve 2 kolech. První kolo proběhne do 31. ledna 2025, kdy členky poroty budou vybírat ze všech nominovaných vozů. Každá porotkyně vybere ze seznamu 5 vozů, které považuje za nejlepší. Do 2. kola tak postoupí 5 modelů s nejvyšším počtem hlasů.
V druhém kole musí porotkyně rozdat 15 hlasů, přičemž porotkyně nesmí auta bodovat shodným počtem hlasů. Své hlasy může porotkyně přidělit 1 – 3 vozům. Ve svých preferencích přihlíží k 7 kritériím:
Auto s největším počtem bodů se stane vítězem ankety AUTO MÉHO SRDCE 2025. V případě rovnosti bodů rozhoduje větší počet hlasů v prvním kole. Vyhlášení výsledků proběhne 11. dubna 2025 v rámci doprovodného programu na veletrhu FOR BEAUTY v PVA EXPO Letňany a na webových stránkách ankety.